Workshop in Dutch – Voor sales en marketing

De echte betekenis van A SUCCESs voor sales en marketing


Opties : Standaard workshop (7 mei) of intense begeleidingsworkshop (31 mei)


Maak je verkoopsboodschap aanstekelijk !



Workshop van 1 dag  door A Spoonful of Sparkles

Je vertelt je klant iets en hij lijkt je niet te horen.  Je hebt een geweldig idee, een fantastisch product, een mooie service. waarden.  Hoe hard je ook roept, het lijkt op prediken in de woestijn.

Je collega verkondigt hetzelfde en krijgt schijnbaar wel gehoor!  Meer nog zijn verhaal wordt door de klant onthouden en hij krijgt dan ook de bestelling.

Behoorlijk frustrerend, en oh zo herkenbaar, nietwaar?

Er is echter een manier om je boodschap óók aanstekelijk te maken.

Hoe?  Dat leren wij je in deze workshop.

Je leert de nodige stappen en tools om wat je vertelt aanstekelijk te maken.  Je zal er voor kunnen zorgen dat anderen je idee doorvertellen. Je hebt bijgevolg minder energie nodig om meer klanten te bereiken.

Je hebt een aantal boodschappen in je hoofd die blijven hangen zoals Velcro.   Wat die ene spreker op de conferentie vertelde houdt je al een week bezig.  Je vertelde aan je collega’s over de ideeën van deze spreker.
Heb je al afgevraagd wat deze boodschappen gemeenschappelijk hebben?

Dan en Chip Heath hebben onderzoek gedaan waarom sommige boodschappen worden onthouden, doorverteld en mensen hun gedrag daardoor aanpassen. De broers Heath ontdekten dat er zes principes zijn die besmettelijkheid van je boodschap vergroten.  Een aanstekelijke  boodschap beperkt zich tot de essentie; is onverwacht en zeer concreet; is geloofwaardig en speelt in op het gevoel van de luisteraar; vormt een verhaal. Vertrekkende van deze principes gaan we – via een innovatief proces en verschillende technieken – aan de slag met jouw boodschap om deze aanstekelijk te maken.

Ook jij kan gebruik maken van dat onderzoek en je boodschap doen sprankelen.

Wat neem je mee als resultaat na deze workshop :

  • Je hebt inzicht in de principes om je boodschap aanstekelijk te maken
  • Je leert omgaan met de tools die deze principes ondersteunen
  • Je hebt een checklist waarmee je de aanstekelijkheid van je boodschap kan bepalen
  • Je werkt gedurende de dag actief met de pitch, de boodschap die je meebracht terwijl je de principes ontdekt.   Bekijk dan voor jezelf hoe je je boodschap aanstekelijk maakt.

Indeling van de workshop :

Deel 1 :       Welke boodschappen vind je aanstekelijk   –  Welke zijn de 6 elementen die je als persoon zullen aanspreken –   je leert van de meest aanstekelijke verhalen :mythes en stadslegendes – je grootste vijand :  de vloek van je kennis.

Deel 2 :     de aanstekelijkheid van je boodschap  –  de kern vinden van je boodschap – wat zijn de unieke kenmerken van de groep, persoon die je wil besmetten –  hoe krijg en houd je de aandacht

Deel  3 :  Je boodschap concreet maken –   Je boodschap toetsen aan de Frank Sinatra test –  leren van moeder Theresa om je boodschap emotioneler te maken

Deel 4 :  Waarom een verhaal je zal helpen bij het aanstekelijk maken van je boodschap.   Samenbrengen van de elementen  om je boodschap aanstekelijk te maken   – De  aanstekelijkheidsfactor van je sparkelende boodschap.

Lokatie : Intermezzo Lede.

Start : 9Hr    Einde : 17 Hr

Ontbijt vanaf 8.30 Hr

Inschrijven  via mail naar info@aspoonfulofsparkles.com

Folder te downloaden hier

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: